Kas teadsite?

Pistaatsipähklid

Pistaatsiapähklid aitavad ühtlustada veekogust kehas, tugevdavad luid ja hambaid, vabastavad ja annavad energiat, parandavad ainevahetust ja vähendavad söögiisu. Nad ei sisalda kolesterooli, kaitsevad organismi südamehaiguste eest ja parandavad vere kvaliteeti. Soovitatav annus on neli korda nädalas, maksimaalselt 30 pähklit.

Kreeka pähklid

Kreeka pähkleid on soovitatav süüa inimestel, kelle töö on seotud füüsilise või vaimse koormusega. Samuti aitavad taastuda pärast haigust, parandavad maksa tegevust ja soodustavad seedimists. Soovitatakse süüa mitte rohkem kui 5 tl hakitud pähkleid nädalas.

Sarapuupähklid

Sarapuupähklid tugevdavad luid ja hambaid, aitavad kaasa punaste vereliblede loomisele, tasakaalustavad isu. Pähklid tugevdavad südant ja närve. Soovitatakse süüa suure vaimse ja füüsilise koormuse puhul ja kooliealistel lastel. Soovitatav kogus 12 pähklit, kolm korda nädalas.

Männiseemned

Piiniapähklid e. männiseemned vähendavad söögiisu ja stimuleerivad hormoone ning ravivad maksa, ennetavad südamehaigusi ja parandavad imuunsüsteemi. Lastel kergendavad hammaste vahetumist. Koostisosad aitavad ka lihaskrampide, pinge ja väsimuse vastu. Soovitatav päevane annus on 20 - 40g.

India pähklid

India pähklite igapäevane söömine aitab tugevdada luid ja hambaid.  Ei sisalda kolesterooli, soodustavad südame veresoonkonna tegevust. Soovitatakse süüa kooliealistel lastele ja vanuritel. Soovitatav annus on päevas keskmiselt kaheksateist pähklit, mitte rohkem kui kolm korda nädalas.

Brasiilia pähklid

Brasiilia pähkleid soovitatakse taimetoitlastele, sest neis on palju valke ja tsinki, samuti sisaldavad nad palju küllastumata rasvhappeid. Soovitatav annus umbes kaheksa keskmise suurusega pähklit, mitte rohkem kui kolm korda nädalas.

Kuivatatud kirsid

Kirsid sisaldavad palju antioksüdante ja 19 korda rohkem beetakaroteeni kui mustikad ja maasikad. Kirsid sisaldavad glükoosi, fruktoosi, C, B1, vitamiin PP, foolhapet, orgaanilist hapet, vaske, kaaliumi, rauda, pektiini. Need marjad sisaldavad ka melatoniini, mis aitab reguleerida bioloogilist kella ja on ka ennetav meede vananemise vastu. Teadlased on leidnud, et kirsid aitavad vältida artriiti, vähendavad südamehaiguste, diabeedi ja vähi riske. Võidelda ülekaalulisusega, eriti nimme piirkonnas. Soovitatav päevane kogus kuivatatud kirsse on 100g.

Rosinad

Rosinad aitavad vältida hapniku puudust organismis, puhastavad ja kaitsevad meie keha vabade radikaalide eest. Aitavad vältida kasvajarakkude teket. Rosinad parandavad nägemist - neil on sarnased omadused nagu porgandil. Need puuviljad on soovitatavad ka sportlastele ja lastele, rosinad on suurepärane looduslik energiaallikas. Neil on ka hammaste ja igemete tervise edendamise ülesanded.

Viigimarjad

Viigimarjad aitavad unetuse vastu. Soovitatakse inimestele, kellel on väsimus ja mäluhäired. Marjad aitavad parandada naha välimust. Samuti on viigimarjad suhkru asendajad, alandavad vererõhku, aitavad võidelda hüpertensiooni ja muude südamehaigustega. Parandavad luustikku ja ainevahetusprotsesse. Viigimarjad on kõrge suhkrusisaldusega, seetõttu ei soovitata neid süüa suurtes kogustes.