Taldrikust sõltub elamus: kuidas Eesti restoranid nõusid valivad?
2025. aasta 5. Veebruar
#nõud #HORECA #inspiratsioon #koostöö

Toitlustussektoris edukas olemiseks tuleb pöörata tähelepanu paljudele detailidele. Andekas peakokk ja suurepärane meeskond tagavad toidu järjepideva kvaliteedi, teenindajad loovad meeldejääva elamuse ning sisekujundus koos õigesti valitud toidunõudega aitab kujundada restorani identiteeti.
Edukad restoranijuhid teavad, et nõud on pikaajaline investeering ning valides kvaliteetsed, just HoReCa sektorile toodetud nõud, mis võivad küll olla keskmisest kallimad, hoitakse pikas perspektiivis hoopis raha kokku. Nõude valik ei ole pelgalt esteetiline küsimus, vaid oluline osa kogu teenindusprotsessist.
Gemossi valikus on tuhandeid spetsiaalselt HoReCa sektorile loodud nõusid ning enam kui kümne Eestis tegutsemise aasta jooksul oleme saanud varustada lugematul arvul restorane. Võimalikult laia pildi saamiseks vestlesime väga erinevates HoReCa segmentides tegutsevate restoranidega, kes viimaste kuude jooksul nõusid uuendanud on. Gemossi nõudekataloogidega saab tutvuda kauplustes kohapeal või siin.
MySushi – Apollo gruppi kuuluv populaarne kett, mille restorane leiab peaaegu igast kaubanduskeskusest.
Hügge – restoran, mis pakub hoolimata oma asukohast magalarajoonis stiilset disaini ja fine dining atmosfääri.
Aamen – uus ja julge restoran, mis avas oma uksed ajal, mil paljud teised pigem püüavad kokku hoida.
Grenka – Uue Maailma legendaarne kohvik, mis on alati külalistest tulvil – lihtsa ja maitsva kodutoidu, "grenkade" ja pirukate kodu.
M. Chagall – tõestab, et ka väljaspool Tallinna on võimalik elamusi pakkuda, ning rikastab piirkonda oma kulinaarsete eksperimentide, peene atmosfääri ja maitsekate roogadega.
Restorani nõude valik on keeruline protsess, millel puudub universaalselt õige lahenduskäik. Samuti varieerub vastutus – kas otsustab peakokk, omanik või tehakse valik meeskonnana?
Mõned aspektid on õnneks ka täpselt teada ja tänu laiale tarnijate võrgustikule on Gemoss kursis rahvusvaheliste trendidega ning müügiesindajad aitavad alati välja valida just konkreetsele restoranile kõige sobivamad nõud. Professionaalsetes keskkondades kehtivad nõudele spetsiifilised tingimused, mida koduseks kasutuseks taldrikuid ostes ei pruugi alati arvesse võtta.
Nõude välimus on hetke moe ning restorani omapära ja valikute küsimus, kuid restorani nõud peavad kindlasti vastama järgmistele kriteeriumitele:
- Kõrge kvaliteet ja vastupidav glasuur – mitmed brändid pakuvad kuni viieaastast servalõhede garantiid.
- Masinpesukindlus – näiteks Churchill1795 tooted peavad vastu vähemalt 5000 masinpesu tsüklit (igapäevaselt 3 × kasutades on see enam kui 5 aastat).
- Boonuseks on kompaktne ladustamine – ruumikitsikus on restoranides alati väljakutse, mistõttu on oluline nõude virnastatavus.
Kuidas valivad nõusid Eesti restoranid
Mille järgi teevad nõude valikuid aga konkreetselt Eesti restoranide otsustajad? Küsisime oma headelt klientidelt MySushi, Grenka, M. Chagall, Aamen ja Hügge restoranidest, kuidas nemad restoranidesse nõusid valivad.
Kes nõude valiku eest vastutab?
Tihti vastutab nõude valiku eest peakokk ja nii on see näiteks Hügge pererestoranis. “Peakokk vastutab nõude valiku eest, tagades nii kvaliteedi kui ka esteetilise sobivuse restorani kontseptsiooniga. Nõud peavad olema vastupidavad ja harmoniseeruma toidukultuuriga, mida soovime oma külalistele pakkuda. Taldrikute värv ja kuju sõltuvad otseselt toitude värvigammast ja meeleolust, mida peakokk soovib edasi anda,” kommenteerib Hügge peakokk Aleksandr Nikoškov.
Hügge restoranis säravad road RAK Porcelain Ease Selva sarja taldrikutel:
On ka teistsuguseid lähenemisi ning Grenka esindaja Natalia Lysenko sõnul valib nõud välja ettevõtte omanik, sest “nõud on väga oluline osa kohviku atmosfäärist ning omanik tunneb kõige paremini, mis vastab tema visioonile.”
Enamikus restoranides toimub nõude valik peakoka ja juhtkonna koostöös. Nii Narva Hotelli restorani M. Chagall kui ka üle Eesti tegutsevas MySushi restoranide ketis tehakse nõude valik peakoka ja juhtkonna koostöös – peakokk oskab hinnata serveerimise praktilist poolt ning juhtkond praktilisust ja eelarvet.
Alles 2024. aasta lõpus uksed avanud restoranis Aamen rääkisid nõude valikul kaasa nii tegevjuht, sisekunstnik, turundusjuht, peakokk kui ka peabaarmen. “Meile on väga oluline, et kõik meeskonnaliikmed oleksid osa meie restorani väärtustest, et tagada ühtne ja parim valik,” ütles restorani esindaja Daana Suun.
Restoranis Aamen säravad värvikad Aasia road mustadel RAK Porcelain Karbon sarja nõudel.