Üks meie lemmikbrändidest – Churchill – teeb koostööd tuhandete restoranidega üle maailma ning annab oma paljude andmete baasil välja ka ajakirja. 2023. aasta kevadnumbris on muu hulgas välja toodud tööstusharu trendid, millest teeme siin väikese kokkuvõtte. Churchilli andmed pärinevad suurtest toidupealinnadest üle maailma – San Franciscost Londoni ja Berliinini ning New Yorkist Singapuri ja Melbournini. Mõistagi ei saa meie siin Eestis kõike üks ühele tõlgendada - oleme märganud, et trendid jõuavad meieni paari aasta hilinemisega, aga nii mõnigi ennustustest tundub ka Eesti turul kehtivat.
Peale pandeemia-aastaid on maailm normaalsuse juurde tagasi jõudnud ja kliendid püüavad nüüd kaotatud aega tagasi teha otsides uusi kogemusi toidust ja kultuurist.
Vastutustundlikkus Restoranisektori keskseks fookuseks jääb ka edaspidi vastutustundlikkus ja „puhas“ söömine. Ka paljud teised trendid toidumaastikul lähtuvad just sellest. Näeme suurt taimse toidu kasvu eelkõige alternatiivtoodete näol, teadlikku hankimist ning raiskamist vähendavaid püüdlusi. Tarbijad eelistavad aina enam jätkusuutlikult tegutsevaid ettevõtteid, mis suunab ka restorane üha enam oma jalajäljele mõtlema. Lisaks taustategevustele püütakse pakkuda „öko“ lahendusi nii, et need ka kliendile aktiivselt näha on.
Tasub vaadata selliste toodete poole nagu avokaadoõli, datlid, alternatiivpastad. Samuti selliseid kontseptsioone nagu ninast sabani söömine ja zero-waste köögid, millest meil siin Eestis on heaks näiteks Fotografiska.
Laia maailma hindamine Kliendid muutuvad oma toidueelistustes aina seikluslikumaks. Olles teadlikud maailma maitsetest soovitakse neid ka kodu lähedal kogeda. See suunab ka restorane innovaatiliste koostisosadega katsetama ja erinevaid toiduvalmistamise tehnikaid kasutama. On oodata paljude erinevate rahvustoitude pakkumisi restoranide menüüdes. Muu hulgas näeme kindlasti väga vürtsikaid ning kompleksseid maitseid, mis klientide maitsemeeli sütitavad.
Meelde tasub jätta sellised toorained nagu kimchi, yuzu, masalad.
Tänavatoit on tulnud, et jääda Ennustatakse, et lisaks ainult toidu pakkumisele koguneb selle ümber ka muu kultuur – loomulikult jääb põhiliseks hea toit ja jook, aga oodata võib ka kultuuriga seotud muusikasette, filme, stand-upe ja palju muud. Jätkuvalt saadab edu mugavat tänavatoitu pakkuvaid toidusaale ja food-trucke, mis keerlevad maailma maitsete ümber. Tunnustust, et ka Eesti turul on tänavatoit jätkuvalt au sees annab näiteks ka Viru keskuse mullu avatud Toidutänav.
Tehnoloogia Toidukohad otsivad aina uusi viise ajaga kaasas käimiseks – kontaktivabad maksed, digitaalsed menüüd, iseteeninduskassad ja QR koodid ei kao enam kuhugi. Tehnoloogia kasutamine tähendab seda, et restoranid suudavad kiirelt kohanduda ja ka muutuva turu ning kriiside tingimustes püsima jääda. Kindlasti jätkub areng restoranitöö automatiseerimisel ja näeme aina uusi süsteeme.